• Škola
    • História
    • Materská škola pre deti s autizmom
    • Špeciálna základná škola
    • ZŠ pre žiakov s autizmom
    • Praktická škola
  • Život školy
    • Aktuality
    • Organizácia školy
    • Rada školy, ZR
    • Prijímacie konanie
    • Hodnotiaca správa
    • Školský poriadok
    • GDPR
    • Smernica úhrady cestovných nákladov na dopravu žiakov
    • Smernica k prevencii a riešeniu šikanovania žiakov v školskom prostredí
    • Smernica krízovej intervencie
    • Parlament
    • Školský časopis
    • Snoezelen miestnosť
    • Školské projekty
  • Galéria
    • Šk. rok 2013/2014
    • Šk. rok 2019/2020
    • Šk. rok 2018\2019
    • Šk. rok 2017/2018
    • Šk. rok 2016/2017
    • Šk. rok 2015/2016
    • Šk. rok 2014/2015
    • Školský klub detí
  • Ekonomika
    • Verejné súťaže
    • Zmluvy
    • Objednávky
    • Faktúry
    • Súhrnné správy
    • Partneri a sponzori
    • 2 % z dane OZ RUKA
  • Školská psychologička
  • Kontakt
  • Nápady na zábavu
  • Naše úspechy
  • Dokumenty na stiahnutie
  • Prihlásenie

ZŠ pre žiakov s autizmom



Spojená škola, Vojenská 13, Košice

Tento dokument rešpektuje plánované opatrenia a rozhodnutia relevantných úradov účinných od 1. júna 2020, a to hlavne opatrenia Úradu verejného zdravotníctva SR a  rozhodnutie ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR.

Organizácia a podmienky výchovy a vzdelávania základnej školy do konca školského roku 2019/2020
Všeobecné podmienky

  • Ministerstvo školstva vedy, výskumu a športu umožňuje zriaďovateľom od 1. 6. 2020 otvorenie základných škôl pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami na účel výchovy a vzdelávania žiakov prípravného ročníka, prvého až deviateho ročníka.
  • Účasť žiakov na vyučovaní v základnej škole / špeciálnej základnej škole, základnej škole pre žiakov s autizmom / je dobrovoľná.
  •  Z kapacitných dôvodov, ale najmä z dôvodu zabezpečenia kvalifikovaného vzdelávania v triedach 6. až 9. ročníka ZŠ pre žiakov s autizmom bez mentálneho postihnutia zachováme dištančné vzdelávanie.
  • Žiaci budú rozdelení do skupín, v ktorých bude najviac:  

6 žiakov / ZŠ pre žiakov s autizmom bez MP, ŠZŠ A variant, B variant

4 žiaci / ZŠ pre žiakov s autizmom s MP, ŠZŠ C variant

  •  Vytvorená skupina sa nebude meniť, aj keď počet žiakov klesne, nebude dochádzať k migrácií žiakov medzi jednotlivými skupinami. V prípade nízkych počtov žiakov zmenu skupiny zrealizujeme až v nasledujúcom týždni po dosiahnutí nízkeho počtu žiakov.
  • Skupiny sa prioritne budeme snažiť vytvoriť identicky so zložením pôvodných tried, so zachovaním triednej učiteľky, učiteľa, ak nebude patriť do rizikovej skupiny.
  • Metódy a obsah vzdelávacích a záujmových činností prispôsobíme zloženiu konkrétnej skupiny, vzhľadom na vek žiakov a úroveň ich vedomostí, znalostí a zručností.
  •  Obsah a formu všetkých vzdelávacích a záujmových činností budeme voliť tak, aby boli zaistené hygienicko – epidemiologické opatrenia.
  •  Pedagogickí zamestnanci a odborní zamestnanci základnej školy v súlade s aktuálnymi hygienicko – epidemiologickými nariadeniami a podľa svojho uváženia a možností zabezpečia rozostupy medzi žiakmi pri výchovno – vzdelávacom procese.
  • Nástup do školy rozdelíme na niekoľko časových úsekov, a to od 7:30 hod do 8:30 hod v 10 min. intervaloch.
  • Prevádzku školy a školského klubu detí zabezpečíme maximálne od 7:30 hod. do 16:30 hod. s maximálnym počtom 6 žiakov v skupine.

Riaditeľka školy zodpovedá za

  • vydanie pokynov, upravujúcich podmienky základnej školy, elokovaného pracoviska a školského klubu detí na obdobie do konca školského roku 2019/2020 vo veciach:

- prevádzky a vnútorného režimu základnej školy a školského klubu detí do konca  školského roku 2019/2020,
- podmienok na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia žiakov.

Riaditeľka školy zabezpečí

  • Pri prvom nástupe do práce všetci zamestnanci základnej školy a školského klubu detí vyplnia dotazník o zdravotnom stave pred návratom do zamestnania (príloha č. 1).
  • Na základe stavu, ktorý bol zistený na základe prieskumu medzi zákonnými zástupcami žiakov, zabezpečí v súčinnosti so zriaďovateľom plynulú prevádzku základnej školy a školského klubu detí, ak zriaďovateľ rozhodne o ich otvorení.
  • Po dohode so zákonnými zástupcami zabezpečí, aby žiaci, s cieľom ochrany pred komunitným šírením ochorenia COVID – 19 v základnej škole, prichádzali a  odchádzali len s osobami, ktoré so žiakom žijú v spoločnej domácnosti.
  • Zabezpečí každodenný ranný zdravotný filter, ranné meranie teploty žiakov každej skupiny pedagogickým zamestnancom alebo iným povereným zamestnancom bezdotykovým teplomerom pri vstupe do základnej školy.
  • Zabezpečí prevádzku základnej školy a školského klubu detí maximálne na deväť hodín denne / v čase od 7:30 hod. do 16:30 hod. / s maximálnym počtom 6 žiakov v jednej skupine v ZŠ.

Personálne zabezpečenie prevádzky základnej školy

  • Výchovno-vzdelávaciu činnosť budú zabezpečovať pedagogickí zamestnanci, ktorí nepatria do rizikovej skupiny z hľadiska ohrozenia ochorením COVID – 19.
  • Ostatné činnosti v škole (najmä upratovanie) zabezpečia nepedagogickí zamestnanci, ktorí nepatria do rizikovej skupiny z hľadiska ohrozenia ochorením COVID – 19.
  • K rizikovým skupinám patria: a. tehotné ženy, b. osoby staršie ako 60 rokov, c. osoby s pridruženými chronickými chorobami a s oslabenou imunitou (s  cukrovkou, kardiovaskulárnym ochorením, chronickou respiračnou chorobou alebo s imunodeficientným syndrómom).
  • V prípade, že zamestnanec z rizikovej skupiny začne vykonávať prácu na pracovisku, vyznačí túto skutočnosť v dotazníku o zdravotnom stave pred návratom do zamestnania. (Príloha č. 1)
  •  Pracovno-právne otázky škola bude riešiť v súlade s usmernením k pracovnoprávnym aspektom po „otvorení základnej školy“. (Príloha č. 3)

Zákonný zástupca

  • Zodpovedá za dodržiavanie hygienicko-epidemiologických opatrení pri príchode žiaka do základnej školy a pri odchode žiaka zo základnej školy (nosenie rúšok, dodržiavanie odstupov, dezinfekcia rúk).
  • Zabezpečí pre svoje dieťa každý deň dve rúška a papierové jednorazové vreckovky.
  • Dodržiava pokyny riaditeľky školy, ktoré upravujú podmienky prevádzky základnej školy do konca školského roku 2019/2020.
  • Predkladá pri prvom nástupe žiaka do základnej školy, alebo po každom prerušení dochádzky žiaka do základnej školy v trvaní viac ako tri dni písomné vyhlásenie o tom, že žiak neprejavuje príznaky prenosného ochorenia a nemá nariadené karanténne opatrenie (príloha č. 2).
  • V prípade, že u dieťaťa je podozrenie alebo potvrdené ochorenie na COVID_19, bezodkladne o tejto situácii informuje príslušného vyučujúceho a riaditeľa školy.
  • Povinnosťou zákonného zástupcu je aj bezodkladne nahlásenie karantény, ak bola dieťaťu nariadená lekárom všeobecnej zdravotnej starostlivosti pre deti a dorast alebo miestne príslušným regionálnym hygienikom. Za týchto podmienok je dieťa zo školy vylúčené.

Organizácia výchovno – vzdelávacieho procesu

  • Žiaci sa budú vzdelávať v ustálených skupinách s prideleným pedagógom, ktorý bude organizovať dopoludňajšiu výchovno-vzdelávaciu činnosť v rozsahu štyroch vyučovacích hodín.
  • Dobrovoľná účasť žiakov na vyučovaní v základnej škole resp. nemožnosť zúčastňovať sa vyučovania v základnej škole z dôvodu naplnenia kapacity, prípadne iných dôvodov, neumožňuje základnej škole pokračovať vo vzdelávaní podľa školského vzdelávacieho programu.
  • Z tohto dôvodu je nevyhnutná zmena organizácie vyučovania (úprava pôvodného rozvrhu, úprava vnútorného časového členenia vyučovacieho dňa) a nutnosť brať do úvahy fakt, že časť žiakov sa vzdelávania v základnej škole nezúčastní.
  • Táto zmena štruktúry vyučovacieho dňa prináša aj možnosť autonómne upraviť obsah a formu vzdelávania. Zároveň je nevyhnutné, aby prítomnosť žiakov v škole mala význam nielen pre rozvoj vedomostí, zručností a kompetencií žiakov, ale aj pre pedagogických zamestnancov (rozvoj kreativity pri koncipovaní obsahu a formy vzdelávania spôsobom, ktorý je pre žiakov príťažlivý).
  •  V súlade s platným usmernením k obsahu a organizácii vzdelávania žiakov základných škôl počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020 písomné a ústne skúšanie nebudeme realizovať najmenej tri týždne „od nástupu žiakov do školy“.
  • vzhľadom na charakter výchovno – vzdelávacieho procesu, ktorý bude škola uskutočňovať, budeme rešpektovať odporúčanie, aby sa písomné a ústne skúšanie nerealizovalo do konca školského roku 2019/2020.
  • Činnosť školského klubu detí bude zabezpečená iba v prípade dostatočného počtu žiakov z ustálenej skupiny, minimálne v počte 4.

Postup zapájania zamestnancov školy do výchovno – vzdelávacieho procesu

  • Pedagogickí zamestnanci, ktorí nastúpia do školy, budú zabezpečovať vyučovanie v škole a výchovné aktivity v školskom klube pre všetky ročníky.
  • Pedagogickí zamestnanci, ktorí nebudú vykonávať prácu na pracovisku, pretože patria do rizikovej skupiny, budú realizovať primerané dištančné vzdelávanie pre žiakov školy, pre ktorých je zachované mimoriadne prerušenie školského vyučovania v základnej škole.
  • V prípade, že všetci pedagogickí zamestnanci a odborní zamestnanci budú vykonávať prácu na pracovisku, vyčleníme zamestnancov, ktorí sprostredkujú, podľa možností školy, vzdelávanie žiakom dištančne.
  • Základná škola sprostredkuje žiakom s prístupom na internet live vysielanie vzdelávacích činností, uskutočňujúcich sa priamo v škole.
  • Žiakom, ktorí nemajú prístup na internet a nebudú v škole, sprostredkuje škola distančné vzdelávanie doterajším spôsobom v rámci svojich možností tak, aby nepreťažovala tých zamestnancov, ktorí sa venujú prezenčnej forme výchovy a vzdelávania v základnej škole.
  • Základná škola do konca školského roku nebude organizovať žiadne spoločné akcie – besiedky, rozlúčky so školským rokom a iné hromadné podujatia, kde dochádza k združovaniu väčšieho množstva osôb; v nevyhnutnom prípade realizuje podujatie len na úrovni skupiny a bez prítomnosti rodičov a iných osôb, nepracujúcich v škole.
  • Základná škola neorganizuje školy v prírode a viacdňové školské výlety.

Opatrenia školy kvôli prevencii nákazy COVID-19

  • Pri ceste do školy sa sprevádzajúce osoby a žiaci riadia opatreniami ÚVZ SR a pokynmi RÚVZ.
  • Sprevádzajúce osoby sa vo vnútorných priestoroch školy nepohybujú.
  •  V snahe minimalizovať zhromažďovania osôb pred základnou školou zabezpečíme organizáciu pohybu osôb pred svojimi vnútornými a vonkajšími priestormi, tak aby sa minimalizoval kontakt medzi osobami.
  • Škola zabezpečí každodenný ranný zdravotný filter, ranné meranie teploty žiakov každej skupiny a dezinfekciu rúk všetkých osôb pri vstupe do budovy, a to dezinfekčným prostriedkom vhodne umiestneným.
  • Zákonný zástupca predkladá pri prvom nástupe žiaka do základnej školy, alebo po každom prerušení dochádzky v trvaní viac ako tri dni písomné vyhlásenie o tom, že žiak neprejavuje príznaky prenosného ochorenia a nemá nariadené karanténne opatrenie (príloha č. 2).
  • Žiak si v šatni do skrinky odloží rezervné rúško (pre prípad znečistenia svojho používaného rúška). Toto nariadenie neplatí pre žiakov so závažnými poruchami autistického spektra!
  • Žiak si odchádza umyť ruky bežným spôsobom, ktorý je v súlade s aktuálnymi hygienicko – epidemiologickými nariadeniami.
  • Žiak nosí rúško všade vo vnútorných priestoroch základnej školy, okrem svojej skupiny v interných a externých priestoroch školy, kde prebieha výchovno – vzdelávací proces. Toto nariadenie neplatí pre žiakov so závažnými poruchami autistického spektra!
  • Nepedagogický zamestnanec školy nosí rúško.
  • Pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec majú odporučené nosiť rúško alebo ochranný štít pri výkone výchovno-vzdelávacieho procesu, v ostatných prípadoch nosia rúško alebo ochranný štít.
  • V miestnosti, v ktorej sa zdržuje skupina, je zabezpečené časté a intenzívne vetranie.
  • Vedenie školy odporúča organizovať aktivity tak, aby bolo možné väčšiu časť dňa tráviť vonku či už v areáli školy, alebo mimo neho podľa podmienok školy.
  •  Rovnako odporúčame vykonávať v externom prostredí aj telesno-výchovne aktivity, nie vo vnútornom prostredí telocvične.
  • Každý zamestnanec školy je povinný opakovane upozorňovať žiakov na dodržiavania hygienických pravidiel pri kašľaní a kýchaní.
  • Presuny skupín žiakov, pohyb po chodbách, návštevu toaliet či spoločných priestorov budeme organizovať tak, aby boli minimalizované kontakty ako medzi skupinami, tak jednotlivcami, vrátane zamestnancov školy.
  • Skupiny žiakov vonku budeme intervalovo striedať. V areáli školy vytvoríme oddelené priestory pre jednotlivé skupiny.
  • Rukavice pre bežné činnosti nie sú nutné, potrebné sú napr. pri príprave jedla, likvidácii odpadov, dezinfekcii atď.
  • Toalety budú vybavené mydlom v dávkovači a jednorazovými papierovými utierkami (obrúskami) pre bezpečné osušenie rúk.
  • Upratovanie a dezinfekcia toaliet bude prebiehať minimálne dvakrát denne a podľa potreby.
  • Upratovací personál je informovaný a poučený o sprísnených podmienkach upratovania a o potrebe priebežného čistenia a dezinfekcie dotykových plôch, ostatných povrchov a predmetov.
  • Dôkladné čistenie všetkých miestností, v ktorých sa žiaci, pedagogickí zamestnanci a odborní zamestnanci a ďalší zamestnanci školy nachádzajú, sa bude vykonávať najmenej raz denne.
  • Dezinfekcia dotykových plôch, ostatných povrchov alebo predmetov, ktoré používa zvlášť veľký počet ľudí, bude vykonávaná minimálne dvakrát denne a podľa potreby (napr. kľučky dverí).
  • V priestoroch školy zabezpečíme také smetné koše, aby nebol nutný fyzický kontakt rúk s košom pri zahadzovaní odpadu (napr. odstránenie vrchného uzáveru koša a pod.) Stravovanie
  •  Pre žiakov v kmeňovej škole zabezpečíme stravovanie v ŠJ pri gymnáziu na Škultétyho ulici v Košiciach.
  • Žiaci v elokovanom pracovisku majú zabezpečené stravovanie  v ŠJ pri ŠZŠ Inžinierska 24 v Košiciach.
  • Stravovanie v jedálni sa budeme snažiť zabezpečiť takým spôsobom, aby sa skupiny žiakov nepremiešavali.
  •  Žiaci navštevujúci ŠKD sa presunú do jedálne v sprievode svojho vychovávateľa.
  • Žiaci, ktorí nenavštevujú ŠKD budú do jedálne sprevádzaní prideleným učiteľom, prípadne asistentom učiteľa z dopoludňajšieho vzdelávania.
  • Stravu vydá personál spolu s čistým príborom.
  • Žiaci si sami jedlo a pitie nedokladajú a neberú si ani príbory.
  • Pri príprave jedál a pri vydávaní jedál je nutné dodržiavať bežné hygienické pravidlá.

Pri podozrení na ochorenie

  • Nikto s príznakmi infekcie dýchacích ciest, ktoré by mohli zodpovedať známym príznakom COVID-19 (zvýšená telesná teplota, kašeľ, zvracanie, kožná vyrážka, hnačky, náhla strata chuti a čuchu, iný príznak akútnej infekcie dýchacích ciest) nesmie vstúpiť do priestorov základnej školy.
  • Ak žiak v priebehu dňa bude vykazovať niektorý z možných príznakov COVID-19, umiestnime ho do samostatnej miestnosti a budeme kontaktovať zákonných zástupcov, ktorí ho bezodkladne vyzdvihnú.
  • O podozrení na nákazu COVID – 19 základná škola bude okamžite informovať príslušný RÚVZ tak, ako je to v prípade iných infekčných ochorení.
  • Ak sa u zamestnanca základnej školy alebo školského klubu detí objavia príznaky nákazy COVID – 19 v priebehu jeho pracovného dňa, bezodkladne o tom informuje riaditeľa školy a opustí školu v najkratšom možnom čase s použitím rúška.
  • V prípade potvrdenia ochorenia Základná škola postupuje podľa usmernenia príslušného RÚVZ.

Na stiahnutie

Príloha č. 2

Príloha č. 6

V Košiciach 25.05.2020

Mgr. Iveta Baková
riaditeľka školy

—————————————————

Vážení rodičia, milí žiaci,
na základe usmernenia na hodnotenie žiakov základných škôl v čase mimoriadnej situácie spôsobenej prerušením vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020 Vám  vedenie školy

o z n a m u j e

N E H O D N O T E N I E tých predmetov, ktoré pôvodne boli hodnotené, avšak
podmienky v čase prerušeného vyučovania neumožňujú naplniť ciele predmetu kvalitnou/plnohodnotnou realizáciou.

  • Organizačná zložka: Základná škola pre žiakov s autizmom

V triedach pre žiakov s autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami bez mentálneho postihnutia  podmienky v čase prerušeného vyučovania neumožňujú naplniť ciele kvalitnou/plnohodnotnou realizáciou v týchto predmetoch:

1.stupeň ZŠ:

  • informatika,
  • etická/náboženská výchova,
  • pracovné vyučovanie / prípravný ročník, 3. a 4. ročník,
  • hudobná výchova,
  • výtvarná výchova,
  • telesná a športová výchova,
  • rozvíjanie komunikačných schopností a sociálnych zručností /1., 2., 3. ročník
  • rozvíjanie grafomotorických zručností a písanie / 2. ročník

2.stupeň ZŠ:

  • informatika,
  • etická/náboženská výchova,
  • technika,
  • hudobná výchova,
  • výtvarná výchova,
  • telesná a športová výchova,
  • rozvíjanie komunikačných schopností a sociálnych zručností.

V triedach pre žiakov s autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami s
mentálnym postihnutím  podmienky v čase prerušeného vyučovania neumožňujú naplniť
ciele kvalitnou/plnohodnotnou realizáciou v týchto predmetoch:

  • etická/náboženská výchova,
  • pracovné vyučovanie,
  • hudobná výchova,
  • výtvarná výchova,
  • telesná výchova a športová výchova.

 

Vážení rodičia,
v týchto dňoch prebiehajú zápisy na základné školy. V zmysle platnej
legislatívy, zákon č. 245/2008 Z.z., § 20 odsek 2,4,5 pre zákonných zástupcov
dieťaťa vyplýva zákonná povinnosť prihlásiť dieťa na plnenie povinnej školskej
dochádzky v základnej škole / zápis v školskom obvode, v ktorom má dieťa
trvalý pobyt /spádová škola.

Ak sa jedná o dieťa so špeciálnymi vzdelávacími potrebami zákonný zástupca
takéhoto dieťaťa sa po zúčastnení na Zápise v spádovej škole obráti na príslušný
typ špeciálnej školy podľa druhu postihnutia dieťaťa / Špeciálna základná škola,
Základná škola pre žiakov s autizmom zaslaním vyplnenej Žiadosti o prijatie
do školy a Formulára na zápis a prijatie dieťaťa do školy, a to buď poštou
alebo doručením priamo do schránky školy na Vojenskej 13 v Košiciach,
v termíne do 15.05.2020. Oba dokumenty si stiahnete z webovej stránky školy.

Ak zákonný zástupca nemá možnosť elektronicky komunikovať so školou,
môže si vyzdvihnúť formulár osobne v Spojenej škole na Vojenskej 13 v
Košiciach. Po vyplnení a podpísaní zákonným zástupcom ho doručí do školy
podľa pokynu riaditeľky školy. Všetky kontakty so školou sa uskutočnia, čo
najbezpečnejším spôsobom s dôrazom na dodržiavanie hygienicko-
epidemiologických opatrení.

Súčasťou Žiadosti o prijatie dieťaťa do špeciálnej školy sú aj závery z vyšetrení
poradenského centra, prípadne u žiakov s autizmom aj doklad o potvrdení Dg.
F84 detským psychiatrom. Zákonný zástupca dieťaťa so špeciálnymi výchovno-
vzdelávacími potrebami doloží vyjadrenie príslušného zariadenia výchovného
poradenstva a prevencie najneskôr do štyroch týždňov od skončenia
mimoriadneho prerušenia školského vyučovania.

Plánované dni „Otvorených dverí“ vzhľadom k mimoriadnej situácii sa tento rok
konať nebudú.
Po zaslaní vyššie uvedených dokumentov sa s Vami telefonicky skontaktujeme
a dohodneme ďalší postup.
S úctou

Mgr. Iveta Baková
riaditeľka školy

K stiahnutiu:

Žiadosť o prijatie dieťaťa.doc

Formulár na prijatie dieťaťa.doc

Bez názvu

Základná škola pre žiakov s autizmom je najmladšou organizačnou zložkou Spojenej školy, Vojenská 13, Košice. Do siete škôl bola MŠ SR zaradená k 01.09.20010, organizačnou zložkou Spojenej školy sa stala 01.09.2011.

V základnej škole pre žiakov s autizmom poskytujeme  vzdelávanie žiakom v triedach pre žiakov s autizmom s mentálnym postihnutím, ale aj v triedach pre žiakov s autizmom bez mentálneho postihnutia.

Základom pre prijatie žiakov do ZŠ pre žiakov s autizmom sú závery diagnostických vyšetrení zameraných na zistenie ich špeciálnych výchovno-vzdelávacích potrieb  vykonaných zariadeniami výchovnej prevencie a poradenstva. Nie menej dôležité sú taktiež závery odborného lekára – detského psychiatra. Autizmus je pervazívna vývinová porúch (zasahujúca celkový vývin dieťaťa) prejavujúca sa poruchami v oblastiach komunikácie, sociálnych vzťahov a predstavivosti.

Dieťa s autizmom možno výrazne ovplyvňovať špeciálno-pedagogickým pôsobením, špeciálnymi edukačnými metódami. Cieľom je ovplyvniť vývin dieťaťa tak, aby dospel na úroveň maximálne možnej nezávislosti (samostatnosti), ktorá mu umožní využívať všetky nadobudnuté vedomosti, zručnosti a návyky pre úspešný a plnohodnotný život.

Metód, ktoré ovplyvňujú vývin autistického dieťaťa je v súčasnosti už viacero. Jednou z nich je aj americká metóda TEACCH (Teaching and Education of Autistic and Communication for Handicapped Children) – celoživotný komplexný program pôsobenia na deti s autizmom. Práve z nej čerpal tím odborníkov pri zakladaní prvej experimentálnej autistickej triedy v našej škole pred viac ako pätnástimi  rokmi. Je to metóda, ktorá sama o sebe aplikuje mnoho rozličných prístupov k autizmu.

Naša škola a jej pedagógovia sú otvorení všetkým novým metódam a informáciám, ktoré by mohli výraznou mierou prispieť k rozvoju našich žiakov s autizmom. Príkladom je aj ABA terapia, ktorú úspešne aplikujeme v škole za výraznej pomoci rodičov našich žiakov aj počas vyučovania.
Žiaci s autizmom sú v našej škole vzdelávaní v štruktúrovaných triedach podľa individuálnych vzdelávacích programov, ktoré im pedagógovia vypracovávajú vzhľadom na možnosti a schopnosti dieťaťa.

 

                Základná škola pre žiakov s autizmom má deväť ročníkov s možnosťou absolvovania prípravného ročníka, ktorý je určení pre žiakov so zdravotným znevýhodnením, ktorí k 1. septembru dosiahli fyzický vek šesť rokov, ale nedosiahli školskú spôsobilosť a nie je u nich predpoklad zvládnutia prvého ročníka základnej školy.

Školský vzdelávací program pre žiakov s autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami s mentálnym postihnutím.doc

Školský vzdelávací program pre žiakov s autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami bez mentálneho postihnutia.doc

Harmonogram prijímania na Strednú školu pre školský rok  2017\2018

Najnovšie články

  • POZOR zmena v organizácii vzdelávania
  • Vážení rodičia
  • P O Z O R dôležitý oznam
  • Vážení rodičia!
  • September 2020
Apríl 2021
P U S Š P S N
« Nov    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
SPOJENÁ ŠKOLA, Vojenská 13, Košice       Tel.: +421 55 729 49 46       Email: info@spojvojke.sk
Back to Top