• Škola
    • História
    • Materská škola pre deti s autizmom
    • Špeciálna základná škola
    • ZŠ pre žiakov s autizmom
    • Praktická škola
  • Život školy
    • Aktuality
    • Organizácia školy
    • Rada školy, ZR
    • Prijímacie konanie
    • Hodnotiaca správa
    • Školský poriadok
    • GDPR
    • Smernica úhrady cestovných nákladov na dopravu žiakov
    • Smernica k prevencii a riešeniu šikanovania žiakov v školskom prostredí
    • Smernica krízovej intervencie
    • Parlament
    • Školský časopis
    • Snoezelen miestnosť
    • Školské projekty
  • Galéria
    • Šk. rok 2013/2014
    • Šk. rok 2019/2020
    • Šk. rok 2018\2019
    • Šk. rok 2017/2018
    • Šk. rok 2016/2017
    • Šk. rok 2015/2016
    • Šk. rok 2014/2015
    • Školský klub detí
  • Ekonomika
    • Verejné súťaže
    • Zmluvy
    • Objednávky
    • Faktúry
    • Súhrnné správy
    • Partneri a sponzori
    • 2 % z dane OZ RUKA
  • Školská psychologička
  • Kontakt
  • Nápady na zábavu
  • Naše úspechy
  • Dokumenty na stiahnutie
  • Prihlásenie

Parlament



V školskom roku 2019/2020 pracujú v Žiackom školskom parlamente títo žiaci:
Sára Zupková, V.A
Alexandra Focková VIII.A
Samuel Ksenič V.E
Daniela Handzoková, VII.E
Dávid Piliši, VIII.E – predseda parlamentu
Michal Mingyar IX.EA
Marcus Balogh, IX.EB
Žiacky školský parlament pracuje pod vedením pani učiteliek:
Mgr. Alexandra Stašová
Mgr. Martina Leskovjanská
Mgr. Simona Varcholová
ŽŠP sa stretáva raz mesačne a podľa potreby počas veľkej prestávky v Informatickej učebni.
ŠTATÚT ŠKOLSKÉHO PARLAMENTU PRI SPOJENEJ ŠKOLE VOJENSKÁ 13, KOŠICE ŠK.
ROK 2019/2020
1.1 ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
1. Školský parlament je zložený zo žiakov jednotlivých ročníkov 5. až  9. ročníka Špeciálnej
základnej školy variant A, ZŠ pre žiakov s autizmom a troch pedagogických pracovníkov.
2. Sídlom parlamentu je Spojená škola, Vojenská 13, Košice.
1.2 POSLANIE
Poslaním školského parlamentu je:
1. Riešenie výchovno-vyučovacích problémov
2. Vylepšenie vzájomných vzťahov medzi žiakmi a pedagogickými pracovníkmi
4. Hľadanie spoločných postupov pri organizovaní mimoškolskej činnosti žiakov
5. Monitorovanie náznakov šikanovania a xenofóbie
6. Riešenie priestupkov žiakov voči školskému poriadku
1.3 CIEĽ ČINNOSTI ŠKOLSKÉHO PARLAMENTU
1. Školským parlamentom budeme viesť žiakov k tomu, aby sa sami naučili rozlišovať kladné a záporné stránky života a vyberať z nich také podnety, ktoré prispievajú ku kladnému rozvoju ich osobnosti a nie k pasivite, nezodpovednosti a nedisciplinovanosti.
2. Cieľom je ukázať žiakom, ako verejne vystupovať, vyjadriť svoje názory i názory spolužiakov z tried, niesť istú mieru  zodpovednosti za život vo svojej škole a zároveň podporiť sebadôveru, samostatnosť, tvorivosť a umožniť sebarealizáciu žiakov, zážitkovou formou si v „malom“ vyskúšať školu demokracie a života.

ORGANIZÁCIA ČINNOSTI  ŠKOLSKÉHO PARLAMENTU
1. Žiaci 5.až 9. ročníka ŠZŠ, variant A a ZŠ pre žiakov s autizmom si zvolia na triednickej
hodine jedného žiaka za každý ročník, ktorý bude triedu zastupovať v školskom parlamente. V prípade nespokojnosti s jeho činnosťou majú právo tohto žiaka odvolať hlasovaním v triede a zvoliť si nového. /Včas o tom informujú predsedu, alebo podpredsedu ŠP/. Zvolený žiak si vyberie svojho zástupcu, ktorý ho bude zastupovať v prípade neprítomnosti.
2. Funkčné obdobie členov školského parlamentu je jeden školský rok.
3. Zástupcovia školského parlamentu si medzi sebou zvolia predsedu, podpredsedu a
zapisovateľa.
4. Zástupcov pedagogického zboru určí riaditeľ školy. Určení pedagógovia koordinujú a
usmerňujú
rokovania a pomáhajú žiakom svojimi radami, nikdy nie príkazmi a zákazmi.
5. Ak si jednotliví zástupcovia parlamentu neplnia svoje povinnosti načas, resp. vôbec, alebo hrubo porušia školský poriadok, môžu byť odvolaní iba členmi školského parlamentu.
6. Riaditeľ školy je čestným členom predsedníctva.
7. Členovia parlamentu z radov pedagógov majú pri hlasovaní iba poradný hlas.
8. V prípade rovnosti hlasov má predseda právo dvoch hlasov.
9. Parlament bude zasadať raz do mesiaca, termín si určia členovia na svojom zasadnutí.
Zasadnutia parlamentu zvoláva predseda. Rokovanie parlamentu vedie jeden zo zástupcov
pedagogického zboru za asistencie predsedu parlamentu alebo ktoréhokoľvek člena parlamentu, ktorého poverí  predseda.
1.4 ROKOVANIE PARLAMENTU
1. Program na rokovanie parlamentu pripravuje jeho predsedníctvo.
2. Súčasťou každého zasadnutia môžu byť otázky žiakov na vedenie školy a pedagogický zbor a naopak.
3. Z každého rokovania parlamentu je potrebné vyhotoviť zápis. Ten bude
zabezpečovať zapisovateľ v spolupráci s členom pedagogického zboru.
4. Predsedníctvo parlamentu má právo zvolať aj mimoriadne zasadnutie na návrh musia
ktoréhokoľvek poslanca, pedagogického pracovníka, pokiaľ uzná, že predložené problémy sa musia okamžite riešiť.
5. Všetky podnety, pripomienky, návrhy prednesie predseda parlamentu spolu s učiteľom
riaditeľke školy.
6. Informácie získané počas zasadnutia s pani riaditeľkou oznámi na ďalšom zasadnutí.
7. Predseda žiackeho parlamentu má celkový prehľad o akciách, ktoré parlament pripravuje.
8. Predseda parlamentu rozdeľuje úlohy jednotlivým poslancom pri akciách.

9. Vedie aj ostatných poslancov k aktivite.
10. V tomto školskom roku zástupcom – predsedom žiackeho parlamentu je Dávid Piliši z VIII.E
1.5. POSLANECKÝ SĽUB
Sľubujem, že budem aktívne pomáhať a zapájať sa pri organizovaní akcií školy. Svoju
funkciu budem vykonávať poctivo počas celého školského roka. Budem ako poslanec parlamentu zapájať svoju triedu do akcií školy, budem im odovzdávať pravdivé informácie zo zasadnutí ŽP. Budem spolupracovať so svojím triednym učiteľom. Nebudem robiť svojím vystupovaním hanbu našej škole, naopak budem propagovať úspechy našej školy na verejnosti. Budem sa snažiť pracovať tak, aby moja práca a práca celého ŽP pomohla v napredovaní celej školy.
1.6. ÚLOHY POSLANCA ŠKOLSKÉHO PARLAMENTU
1. Poslanec žiackeho parlamentu je povinný povedať všetko, čo sa dozvedel na rokovaní
parlamentu na triednickej hodine vo svojej triede. Na triednickej hodine si po dohode s
triednym učiteľom, učiteľkou dohodne pevne stanovený čas, ktorý bude na každej triednickej hodine využívať.
2. Na každé zasadnutia si poslanci nosia zošit (slovník), do ktorého si zapisujú všetko, čo
na parlamente rozoberú. Z druhej strany si píšu otázky svojich spolužiakov, ktoré chcú
prediskutovať na parlamente.
3. Zánik členstva v ŠP :
a) vystúpením poslanca
b) vylúčením poslanca z dôvodu neúčasti, alebo iného priestupku
c) zánikom ŠP
4. Zapája sa aktívne do činností, akcií žiackeho parlamentu.
5. Prispieva článkami do školského časopisu, do vysielania školského rozhlasu.
6. Navrhuje a organizuje akcie žiackeho parlamentu.
1.7. VLASTNOSTI ČLENA ŠKOLSKÉHO PARLAMENTU
1. Dôvera väčšiny spolužiakov v triede a ich ochota rešpektovať jeho prácu v ŠP.
2. Čestné a slušné vystupovanie voči spolužiakom i dospelým.
3. Vedieť rešpektovať rozhodnutie väčšiny.
1.8. AKTIVITY A PRÁVA ŠKOLSKÉHO PARLAMENTU
1. Na prvom zasadnutí sa volí predseda, podpredseda a zapisovateľ žiackeho parlamentu.
2. Súčasťou každého rokovania žiackeho parlamentu je riešenie pripomienok poslancov,
ktoré  získali od svojich spolužiakov:
-  správanie žiakov,
- vyučovací proces,
- organizovanie besiedok, akadémií, športových a vedomostných súťaží,  zábavné podujatia a pod.,
- návrhy na estetizáciu školy,
- čistota školy,

-  návrhy a pripomienky do časopisu, školského rozhlasového vysielania a podobne.

Najnovšie články

  • POZOR zmena v organizácii vzdelávania
  • Vážení rodičia
  • P O Z O R dôležitý oznam
  • Vážení rodičia!
  • September 2020
Január 2021
P U S Š P S N
« Nov    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
SPOJENÁ ŠKOLA, Vojenská 13, Košice       Tel.: +421 55 729 49 46       Email: info@spojvojke.sk
Back to Top